Friday, November 14, 2008

Vad är grejen med det världsomspännande nätet egentligen?

På samma sätt som man automatiskt blir en stalker på internet känns det som att alla andra stalkar en själv. Visst, internet är så stort, så förbannat jävla stort, ändå går det liksom inte att fly från folk; om man väl har bestämt sig för att isolera sig från någon (låt oss kalla denna någon för Herr X för enkelhetens skull) tycks denna Herr X dyka upp som medlem på precis alla sidor man hittar. Hur ska man kunna glömma någon eller lägga något bakom sig om man hela tiden får uppdateringar om vad människan sysslar med. Nej, jag bryr mig inte om att du har ändrat din status; Nej, jag vill inte gå på samma event som du; Nej, jag vill inte lyssna på dina jävla favoritlåtar. Internet är påträngande som en översocial 14-åring på speed. Se exempel här.

3 comments:

Anonymous said...

Hahahaha filmen var asbra. Men alltså, orka internetklubbar. Det är facking töntigt. Poängen med dem är ju ändå andra människor, klart man då får en massa man inte vill ha om folk man inte vill ha kontakt med, på köpet. Så gå ur fejsbok så slipper du en massa nyheter komigenkomigenkomigen

Nya filmer!!
http://www.fulheten.com/varensfilmer.html
Slizk är klockren i kommentarer

Erika said...

Hahaha, jag dog så mycket att jag skrattade! Som vanligt kommer du med ovanligt kloka råd, men vad gör man om man är beroende av dessa omtalade internetsajter? Säg inte rehab för då börjar jag sjunga Winehouse och vi vet ju vad du tycker om sånt!

Anonymous said...

Jag har mobbat min bror i två dagar med att han har en konformismbibel. http://www.fulheten.com/varensbocker.html (EBBES KOFORMISMBIBEL=typ det bästa jag läst på länge. Typ snygga stövlar och en fräsch kappa)

Hm. Jag är nog mer beroende av bloggar. Fast det är ju samma princip som du, fast man väljer folk man följer typ.

Jaa faking Amy Winehouse,jag borde skriva ett lackinlägg om Det. Det borde du också! Har du tänkt på att man kan lägga in WHINE i hennes efternamn? Typ gnälla. Det är det hon får mig att göra. Det måste finnas en tanke bakom allt.