Wednesday, October 29, 2008

Sakta vi gå genom stan.

Igår kväll hade jag första filosofiföreläsningen. Scenario:
Jag, en handfull folk i min ålder +5 kanske, och ca 35 40plusare. Verkar vara en kvällskurs för folk som har tråkigt på jobbigt. För övrigt var det inte en introduktion till praktiskt filosofi, utan en introduktion till argumentationsanalysens grunder. Läraren verkar rolig, men kör också ganska mycket på den stilen, dvs. han är oseriös.
Äsch, det blir säkert helt okej. Om inget annat har jag iaf 7,5 lätta hp. Inte hipsterpoäng, alltså. Nytt ämne. Sen jag senast skrev har jag hunnit med tre olika former av festande. i) Kelly's i torsdags kväll. Billig veganpizza, knökat med 17-åriga hipsterkids, billig öl och äldre män som stötte på mig och försökte köpa min glasögon (?). Jag borde ha sagt ja, han bjöd ju ändå 5k, liksom. Men iallafall, ljudvolymen var lite för hög för att kunna prata och lite för låg för att dansa = fail. Vi drog vidare mot Järntorget, men mötte grannarna (de som bor precis mittemot) på vägen. Har ingen aning om hur Inneboendet kände igen henne, jag var full som ett halvt ägg. Mer öl och skitsnack med dem, sen hem med sista bussen. ii) Dagen efter var det tänkt att jag skulle ätit middag hos E och O, men E tyckte att eftertentasupande var mer skoj och drog med mig först till skabbig pizzeria, sen skabbigt Chalmers och skabbig, skabbig öl. Det bler roligare ju mer full jag blev (nähä??) men människorna var fortfarande totally megaskabb, så det slutade med pizza, skitsnack och regroupande hos E och O med that 70's show och vegankaka. Moumsich. iii) Dagen efter det: Inneboendets inflyttningsfest, typ en månad sent, men ändå. Typ 20 pers i vår tråååånga lägenhet med mycket öl, töntiga dricklekar, maxad volym på min spellista och chips överallt. Slutligen gick de ut till Stars and Bars medan vi stannade inne. Over and out.

Dagens musik:
India Arie - Video
Squarepusher - Aqueduct
the Bird and the Bee - Again & Again

1 comment:

Anonymous said...

HAHAHAHAHAHA 7,5 hipsterpoäng. Joorå.

Glädjer mig över allt supande. Highfive!